• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ 
  • تعداد بازدید : 153
تصویربرداری ۳۶۰ درجه از سطح شهر دزفول آغاز شد
شهردار دزفول گفت: تصویربرداری ۳۶۰ درجه از سطح شهر دزفول برای نخستین بار در جنوب غرب کشور با هدف توسعه خدمات الکترونیکی آغاز شد.

️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری دزفول به نقل از ایرنا، سید محمدحسن عیسی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تصویربرداری ۳۶۰ درجه لیزری از کلیه معابر شهری توسط شهرداری دزفول با هدف توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق شهرداری الکترونیک انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در جنوب غرب کشور در دزفول انجام می‌شود، ادامه داد:  این طرح به منظور جمع آوری اطلاعات لازم برای ایجاد زیرساخت نرم افزاری مورد نیاز اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. 
 شهردار دزفول بیان کرد: این تصویربرداری طی مدت سه ماه با عبور یک دوربین لیزری از کلیه معابر شهری و بر اساس مختصات جهانی UTM انجام می‌شود و شرایطی را فراهم می‌کند تا تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌های دوبعدی املاک و طرح‌های تفضیلی در یک محیط واحد، قابل ارائه و بررسی باشند. 
 وی کاهش بازدیدهای کارشناسی به صورت حضوری، بررسی ساخت و سازها و مغایرت‌های اجرایی و کاربری‌ها و بررسی پیشروی‌های مجاز و غیرمجاز در ساخت و سازها را از جمله کاربردهای این تصاویر دانست و افزود: کنترل رعایت حریم معابر و خدمات، بررسی دقیق و سریع اماکن، عناصر و مبلمان شهری، ارتقای خدمات و ایمنی شهری و همچنین امکان بازدید سریع و آسان از اماکن مختلف شهری به صورت دقیق و ۳۶۰ درجه از دیگر مزایای این تصاویر هستند.
 عیسی زاده اظهارداشت: این اقدام گامی مهم برای توسعه خدمات الکترونیک است و دستاوردهایی از قبیل سرعت و سهولت ارائه خدمات، ارتقای کیفیت، سلامت و شفافیت در ارائه خدمات، کاهش مراجعه حضوری به شهرداری‌ها و کاهش تردد شهروندان در سطح شهر خواهد داشت.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0